جشن ۱۰سالگی تپسل با حضور فعالان اکوسیستم استارت‌آپی ایران برگزار شد

شامگاه چهارشنبه شانزدهم اسفند 1402 پگاه داده کاوان شریف (تپسل) با شعار ۱۰ سال توسعه در کنار هم (10 years of evolution, we did it together) با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از فعالان اکوسیستم استارت‌آپی ایران ۱۰سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش روابط عمومی تپسل، در این رویداد که با حضور برندهای مطرح و بزرگ اکوسیستم استارت‌آپی، حوزه رمزارز و کریپتو، فین‌تک و تبلیغات برگزار شد، ضمن ارائه توضیحات کامل در رابطه با زیر مجموعه‌های هلدینگ پگاه داده کاوان شریف مانند: تپسل، فانتوری، متریکس، مدیاهاوس و جنیکس و عملکرد آنها به حضار به این موضوع اشاره شد که روی‌هم رفته ۱۴۰ هزار ناشر در حوزه وب و اپلیکشن با تپسل همکاری می‌کنند و در طول‌ سال‌های فعالیت این مجموعه، بیشتر از ۷۰ هزار برند برای اجرای تبلیغات خود، به تپسل اعتماد کرده‌اند.

در ادامه این رویداد دو پنل با موضوع تحلیل و بررسی وضعیت تبلیغات در اکوسیستم استارت‌آپی و بازار حوزه گیم و بازی سازی برگزار شد.
در پنل اول که توسط حمید قنبری مدیریت شد، دانا عنایتی (مدیر دیجیتال مارکتینگ اسنپ)، دکتر صفا صیرفی، پویا خجسته (مدیر مارکتینگ ورتیکال آپ)، سیامک رحمانی (مدیرعامل رسانه برترین‌ها)، مصطفی لامعی (مدیر دیجیتال مارکتینگ سابق گروه سولیکو) و محسن ارقند (مدیر فروش فیلم‌نت) به بحث و تبادل نظر در این رابطه پرداختند‌.
سهم از بازار دغدغه C levelها است؟
مصطفی لامعی در ابتدای این پنل در پاسخ به حمید قنبری مبنی بر اینکه اولین بودجه کمپین دیجیتال خود را چطور و برای چه کمپینی صرف کردید، گفت: «حوالی سال ۹۳ مسئولیت راه‌اندازی یک واحد دیجیتال مارکتینگ در گروه سولیکو به من سپرده شد. در آن زمان اولین بودجه ما ۳۰ هزار تومان در ماه بود که می‌توانستیم با آن عکاسی کنیم؛ البته این بودجه در آینده به میلیاردها تومان در سال توسعه پیدا کرد.»
او ادامه داد: «در ابتدای کار، هدف ما افزایش فروش از طریق کمپین‌های دیجیتال نبود، بلکه هدف ما این بود که مخاطب با برند ارتباط بگیرد. کمی بعد فرایند طوری چیده شد که ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی سولیکو به طور مستقیم به سیستم CRM متصل بودند و می‌توانستند در کل کارخانه مشکل مشتری را پیگیری کرده و به او گزارش دهند.»


دانا عنایتی نیز در این پنل، کمپین حراجمعه را یکی از بزر‌گ‌‌ترین کمپین‌های خود دانست و به این نکته اشاره کرد که خلاقیت بامیلو در تبدیل بلک فرایدی به حراجمعه، توانست این کلمه را به کلیدواژه سایر فارسی‌زبانان نیز اضافه کند.
دکتر صیرفی با بیان این نکته در سال ۱۳۹۵ برای اولین بار مسیر معکوس شد و تبلیغات آفلاین برای یک کسب‌وکار دیجیتال انجام شد، گفت:‌ «شهریور ۱۳۹۵ اولین کمپین محیطی شیپور با نام «سمساری به وسعت یک شهر» اجرا شد. ماجرا از این قرار بود که برند شیپور به رتبه ۱۳۵ الکسا در ایران رسیده بود و این در حالی‌ بود که رقیب این مجموعه یعنی دیوار رتبه ۱۰ تا ۱۲ را داشت. شیپور می‌خواست این فاصله را تاحدی کم کند که بتواند رتبه دوم را حفظ کند پس در نتیجه تصمیم به ریسک کردن گرفت.»
او ادامه داد: «هرچند این کمپین که به صورت محیطی و تبلیغات تلوزیونی اجرا شد، انتقاداتی را به همراه داشت اما با وایرال شدن بیلبوردها در شبکه‌های اجتماعی، بازخوردها نیز تغییر کردند.»
قنبری در ادامه این پنل از شرکت‌کنندگان که تقریبا اغلب آنها کار تبلیغات را در اپلیکیشن‌های خود انجام می‌دهد، پرسید که اگر برندی بخواهد همه بنرهای سایت شما را بگیرد و هزینه خوبی برای آن می‌پذیرید؟
سیامک رحمانی با اشاره به اینکه اگر عدد چشمگیر و مدت کوتاه باشد شاید اما اجرای چنین کاری به صورت بلند مدت چنین کاری برای ما خوب است و نه تبلیغ‌دهنده، افزود: «من به عنوان کسی که به هویت رسانه و ذائقه مخاطب اهمیت می‌دهم، به تبلیغ دهنده مشورت خواهم داد که باید جنس کارش را تنوع بدهد که در ذوق مخاطب نخورد و حس نکند که فقط یک برند در حال تبلیغ است و حداقل از نظر شکلی و فرمی حالتی به خود بگیرد که حتی در آن مدت کوتاه بتوان این کار را با محتوای متنوعی که مخاطب را اذیت نکند، انجام بدهیم.»


مدیرعامل همراه کارت نیز در پاسخ به این سوال گفت: «به نظر من این موضوع به کیفیت رسانه و ارتباط رسانه با صنعت خود و مشتریان آن برند مربوط می‌شود. ممکن است طبیعت یک پلتفرم چنین چیزی را بطلبد اما در جایی مانند همراه کارت مهم است تجربه کاربر خراب نشود.
دانا عنایتی در این باره گفت: «نظر شخصی خود من این است که بیزنس، بیزنس است و همه بیزنس می‌کنند که درآمد داشته باشد. در نتیجه از هر فضایی برای داشتن درآمد استفاده می‌کنند و این یک موضوع منطقی است. اما اولویت ما در اسنپ این است که تجربه کاربر از کار با اپ خراب نشود و تا زمانی که لطمه‌ای به تجربه کاربر وارد نشده است، قطعا از هر راه درستی که به واسطه آن می‌توان درآمد داشت، استفاده می‌کنیم.»
او تاکید کرد: «ما در اسنپ بسیار مراقب این موضوع هستیم، همین حالاها هم بنرهای تبلیغاتی خارج از اپ اسنپ هنوز روی صفحه اصلی سوپر اپ نیامده است پفقط روی کلاب بالاست به عنوان تست و داریم میسنجیم که کانورژن ریت چطور است. اولویت ما این است که کاربر اذیت نشود و از قصدی که در اپ دارد جدا نشود. هرقدر تبلیغات درآمد دارد نباید از درآمد داشتن یک گروه خدماتی دیگر در اسنپ جلوگیری کند. »
صیرفی نیز در این رابطه گفت:‌ «آنچه اهمیت دارد درآمد است. چون وقتی رسانه‌ای پول می‌گیرد اشتراک می‌گیرد نباید از مخاطب پول دیگری دربیاورد. اما ما قانونی در این زمینه نداریم. قاعدتا من فکر می‌کنم این برای صاحبان رسانه محل درامدی است.»
قنبری در ادامه از حضار در رابطه با اهمیت سهم از بازار پرسید و به عنوان تبلیغ‌دهنده از این پرسش را از اعضای پنل مطرح کرد که تاثیر سهم از بازار یک مجموعه در همکاری با آن مجموعه چقدر است؟
نکته جالب اینجا بود که تقریبا همه اعضای پنل توافق نظر داشتند که موضوع سهم از بازار بیشتر دغدغه هیات مدیره و مدیران درجه بالای هر سازمان است.
پنل دوم در حوزه گیم نیز توسط شهاب عظیمیان اداره شد و محمد زهتابی (مدیرعامل استدیو پاییزان)، شهریار ازهاریان‌فر (بازی آمیرزا)، محمد مهدی بهفر (مدیرعامل استودیو مدریک) و امین فروغی (مدیرعامل فانتوری) حضور داشتند.
در ادامه شب نیز مهیار حسن استندآپ کمدی اجرا کرد.

اشتراک گذاری :