تبلیغات اینترنتی چیست؟

اگر شما به وبسایت‌ها ، اپلیکیشن‌ها و یا رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و … نگاه کنید، متوجه تعداد زیادی تبلیغات خواهید شد. برای نمایش تبلیغات در این رسانه‌ها به اینترنت نیاز است. از این رو، به این دسته از تبلیغات، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین می‌گویند. امروزه، تبلیغات اینترنتی یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی برای هر برندی است و توجه تعداد زیادی از بازاریابان را به خود جلب کرده‌اند. تقریبا تمام بازاریابان، تبلیغات اینترنتی و آنلاین را در استراتژی بازاریابی خود قرار می دهند و یا در آینده نزدیک تصمیم به استفاده از آن دارند.

تبلیغات در تپسل

تاریخچه تبلیغات آنلاین

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار در سال 1994 و به صورت تبلیغات بنری در سایت Wired.com انجام شد. تبلیغات اینترنتی، در مدت زمان کوتاهی مورد توجه بسیاری از بازاریابان قرار گرفت. در سال 1995 تبلیغات اینترنتی به صورت هدفمند انجام شد و تبلیغات اینترنتی، متناسب با محتوای وبسایت ها و علایق مخاطبان، به آنها نمایش داده می شد. در سال 1996، اولین ابزارهای اندازه‌گیری کیفیت کمپین های تبلیغات اینترنتی رونمایی شدند و بازاریابان به کمک این ابزارها برای اولین بار توانستند تبلیغات اینترنتی خود را دنبال کنند و آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

رشد تبلیغات اینترنتی در دنیا

تبلیغات اینترنتی در سرتاسر دنیا از سال 1994 تا به امروز، رشد چشمگیری داشته و امروزه به یکی از کارآمدترین روش‌های بازاریابی تبدیل شده است. نمودار زیر، میزان رشد تبلیغات اینترنتی از سال 2015 تا سال 2020 را نشان می‌دهد که توسط statistia پیش‌بینی شده است.

رشد تبلیغات اینترنتی در دنیا

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

هر چند که امروزه نیز سهم زیادی از بودجه های بازاریابی برندهای مختلف به تبلیغات سنتی اختصاص دارد ولی استقبال و استفاده از بازاریابی آنلاین، روبه‌روز در حال افزایش است و بسیاری از بازاریابان بر این باورند که باید سهم عمده‌ای از بودجه بازاریابی خود را به تبلیغات اینترنتی اختصاص دهند.
تبلیغات اینترنتی از جهات زیر بر تبلیغات سنتی اولویت دارند:

دسترسی به مخاطبین بیشتر

از آنجا که افراد معمولا در هر مکانی که باشند به دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت و دسکتاپ دسترسی دارند، با بازاریابی به کمک این دستگاه ها می توانید به تعداد زیادی مخاطب و در مکان های مختلف دسترسی پیدا کنید. حال آنکه در تبلیغات سنتی، مثلا تبلیغ در بیلبورد، تنها افرادی که از مکان نصب بیلبورد عبور می کنند، مخاطب شما خواهند بود.

توجه بیشتر کاربران در فضای آنلاین

امروزه، درصد زیادی از افراد، بیشتر وقت خود را در تبلت و یا موبایل می گذرانند و این امر باعث می شود که توجه آنها به تبلیغاتی که در این دستگاه ها انجام می شود، بیشتر شود. براساس تحقیقات گوگل ، میزان توجهی که به تبلیغات موبایلی در محیط یوتیوب می شود، بیشتر از تبلیغات پخش شده در تلویزیون است.

توجه بیشتر کاربران در فضای آنلاین

تعامل مستقیم با مخاطبان

شما در تبلیغات اینترنتی می توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و آنها را به دیدن یک صفحه فرود خاص، مطالعه نکاتی در مورد محصولات خود و … تشویق کنید یا اینکه از آنها نیز بخواهید تا نظرات خود را در مورد برند شما مطرح کنند. در صورتی که در تبلیغات سنتی این امکان وجود ندارد.

تبلیغات هدفمند

هوشمند شدن تکنولوژی در صنعت تبلیغات آنلاین نیز تاثیر گذاشته است و بسیاری از شبکه های تبلیغاتی آنلاین با استفاده از روش های مبتنی بر هوش مصنوعی، رفتار مخاطبان تبلیغات را شناسایی کرده و تبلیغات را در بهترین زمان و در بهترین مکان، به مخاطبان نمایش می دهند تا تبلیغات، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. از این رو، مخاطبان تبلیغات با احتمال بیشتری به مشتریان واقعی و و فادار تبدیل خواهند شد.

قابلیت پیگیری کاربران

شما به کمک ابزارهای آنالیتیکس و اتریبیوشن می توانید عملکرد هر کدام از کمپین های تبلیغات آنلاین خود را دنبال کنید و مورد ارزیابی قرار دهید. شما در تبلیغات اینترنتی می توانید دریابید که عملکرد هر کدام از کمپین هایتان تا چه حد خوب بوده است و اگر مشکلی در یکی از کمپین هایتان وجود دارد، آن را برطرف کنید. این امکان در تبلیغات سنتی وجود ندارد و شما در تبلیغات سنتی نمی توانید بفهمید که هر کدام از آنها تا چه حد خوب عمل کرده است و تا چه حد توانسته برای شما مشتری واقعی ایجاد کند. در حالی که در تبلیغات اینترنتی با تعریف چندین معیار عملکرد کلیدی (KPI) برای هر کدام از کمپین هایتان دریابید که کدام یک بهتر عمل کرده و شما را به اهداف تبلیغاتی خود رسانده است.

در نهایت باید به قیمت مناسب تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی اشاره کنیم. شما با اختصاص بودجه کمتری به تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی می توانید به تعداد مشابهی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. نمودار زیر میانگین هزینه اختصاص داده شده به تبلیغات اینترنتی را با هزینه اختصاص داده شده به تبلیغات سنتی مقایسه کرده است.
امروزه، تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که در ادامه این نوشتار به آنها اشاره می کنیم.

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری اولین و ساده‌ترین نوع تبلیغات آنلاین است. در این دسته از تبلیغات، یک بنر تمام صفحه و یا در سایزهای کوچک‌تر به مخاطبان نمایش داده می شود. شما به کمک ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی می‌توانید به سادگی محصول و یا سرویس خود را معرفی کنید. همچنین، می توانید بر روی بنرها یک دکمه قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق کنید تا بر این دکمه کلیک کرده و به فعالیت خاصی مثلاً ورود به یک صفحه فرود خاص و … بپردازند.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدیویی، دسته‌ای دیگر از تبلیغات اینترنتی است که شما از طریق یک ویدئوی چند ثانیه‌ای، محصول و یا سرویس خود را به مخاطبانتان معرفی می کنید. شما می توانید در انتهای ویدئوی خود یک بنر با دکمه نیز قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق به کلیک بر آن دکمه کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

امروزه،رسانه های اجتماعی یکی از پرمخاطب ترین رسانه های دیجیتال است. بازاریابان با تبلیغ برند خود در این شبکه ها می توانند به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. در بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می توانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. مثلاً برای تبلیغات در فیس بوک می توانید سن، علایق، منطقه جغرافیایی، مدرک تحصیلی مخاطبان خود را تعیین کنید و تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی از کاربران فیس بوک که به برند شما مرتبط تر هستند، نمایش دهید.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانید اسلاید بازاریابی رسانه های اجتماعیکه توسط کالج تپسل تهیه و تنظیم شده است را مطالعه کنید.

تبلیغات ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی از راه های پرطرفدار تبلیغات آنلاین است که شما به کمک آن می توانید از طریق ارسال ایمیل به صورت هدفمند به مخاطبان خود، آنها را به استفاده از محصول و یا سرویس خود تشویق کنید.

کالج تپسل یک دوره آموزش ایمیل مارکتینگدارد که با مطالعه جلسات مختلف آن می توانید با صفر تا صد بازاریابی ایمیلی آشنا شوید.

تبلیغات اینترنتی هوشمند تپسل

تپسل، یک شبکه تبلیغات اینترنتی هوشمند در ایران است که با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از رسانه های دیجیتال و ارائه انواع تبلیغات بر روی این رسانه ها قادر است نیازهای تبلیغاتی بزرگترین برندها را برآورده کند. هم‌چنین تپسل با ارائه هوشمند تبلیغات به کاربران، جریان درآمدی پایداری برای ناشران فراهم می کند.

آمارهایی از روند رشد تپسل
ظرفیت نصب اپلیکیشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر شده است.
تعداد توسعه‌دهندگان فعال تپسل نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.
بیش از ده هزار برنامه جدید در سال 96 در تپسل ثبت شده‌اند.
درآمد توسعه‌دهندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.
ظرفیت پخش تبلیغات اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ده برابر شده است.

همین حالا تبلیغات اینترنتی خود را در موبایل شروع کنید!

اگر تبلیغ‌دهنده و یا صاحب رسانه هستید، به پنل تپسل بپیوندید. تپسل با استفاده از سرویس هوشمند خود و اطلاعاتی که از کاربران آنلاین ایرانی در موبایل دارد، مخاطبان را شناسایی کرده و تبلیغات موبایلی هدفمند را به گونه‌ای جذاب به آن‌ها نمایش می‌دهد.

اشتراک گذاری :