SDK ورژن 3 تپـسل منتشر شد!

تپسل ورژن جدید SDK و پنل خود را منتشر کرده است و همه تلاش خود را به کار بسته با توجه به درخواست‌ها و ایمیل‌های ارسالی شما، مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌ها را در اختیار ناشرین خود قرار دهد. در این صفحه به امکانات جدید تپسل برای ناشرین خواهیم پرداخت و منتظر شنیدن دیدگاه‌های شما در مورد SDK و پنل جدید تپسل هستیم.

سریع‌ترین نمایش، ابزاری مهم برای افزایش درآمد

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم کارایی تبلیغات و کسب درآمد کافی، پایین بودن نرخ نمایش کامل ویدئو (Completion Rate) است. تعداد زیادی از ناشرین قدیمی تپسل این نظر را منتقل کرده بودند که کاربرانی که از اینترنت همراه یا اینترنت‌های کم‌سرعت استفاده می‌کردند به علت طولانی شدن زمان انتظار برای شروع ویدئو از تماشای آن منصرف می‌شدند. تپسل برای حل این مشکل حافظه‌ی سریع را در نسخه‌ی جدید SDK خود معرفی کرد.

پیش‌بینی می‌شود استفاده از SDK جدید می‌تواند نرخ تماشای کامل را برای اپلیکیشن‌ها چندین برابر کند و به این ترتیب، درآمد ناشرین افزایش قابل توجهی داشته باشد.

تبلیغات بینابینی (Interstitial):

این تبلیغات هنگام استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن و بدون انتخاب او به نمایش درمی‌آیند و کاربر در صورت و در دو شکل ارائه شده‌اند:

  • ویدئوی گذرپذیر (Skippable) در نسخه‌ی منتشر شده قابل استفاده است و کاربر پس از تماشای 5 ثانیه از ویدئو می‌تواند از ادامه‌ی تماشا انصراف دهد.
  • تصویر بنری تمام‌صفحه (Web View Interstitial) در نسخه‌ی آتی قابل استفاده است.

پیش‌بینی می‌شود نرخ درگیری تبلیغاتی کاربران (Adoption Rate) برای این تبلیغات بالا باشد اما مشکل اصلی پایین بودن نرخ نمایش کامل ویدئو (Completion Rate) است.

تبلیغ‌گاه (Zone) قدرتمندترین ابزار تغییر و بهبود:

تبلیغ‌گاه‌های ویدئویی جایگاه‌های هدفمند نمایش تبلیغ‌های ویدئویی به کاربران هستند که به شما امکان استفاده متنوع از تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن را خواهند داد. مهم‌ترین مزایای استفاده از تبلیغ‌گاه‌ها عبارتند از:

  • امکان استفاده از انواع مدل‌های تبلیغاتی به‌طور هم‌زمان
  • دریافت آمار و تحلیل وضعیت نمایش انواع مختلف تبلیغات در هر قسمت از اپلیکیشن
  • امکان تغییر نحوه‌ی پیاده‌سازی تبلیغات بدون نیاز به آپدیت اپلیکیشن

سرویس آنالیز داده‌های نمایش تبلیغ (Ad. Analytics):

بهترین راه برای بهبود نحوه نمایش تبلیغات و افزایش درآمد، تحلیل مداوم داده‌های مربوط به اپلیکیشن و به کار بستن ایده‌های جدید برای تقویت هریک از شاخص‌های مهم در نمایش تبلیغات است. در پنل جدید تپسل، ناشرین اطلاعات فراوانی را به ازای هر تبلیغ‌گاه و در طی زمان دریافت می‌کنند که در دست داشتن این اطلاعات در طول زمان، سبب می‌شود بهترین محل‌های نمایش تبلیغات از نظر استقبال کاربران، پردرآمدترین تبلیغ‌گاه‌ها، روند رشد و افول درآمد موثر هزاره (eCPM) و ... مشخص شوند و قدم بعدی برای بهبود نمایش تبلیغات را به ناشر نشان دهند.

مهم‌ترین ابزارهای تحلیلی که در پنل جدید تپسل قابل مشاهده است عبارتند از:

  • تعداد ویدئوهای آغازشده (و تسهیل محاسبه نرخ درگیری تبلیغاتی کاربران)
  • نرخ نمایش کامل ویدئو (Completion Rate) در هر تبلیغ‌گاه (Zone)
  • درآمد کل در طی زمان
  • درآمد موثر هزاره (eCPM) در طی زمان و به ازای هر تبلیغ‌گاه (Zone)
  • درصد وجود تبلیغ (Fill Rate) به ازای هر تبلیغ‌گاه (Zone)

تبلیغات پیش‌نمایشی (Pre-roll):

نسخه جدید تپسل تبلیغات پیش‌نمایشی را برای اپلیکیشن‌هایی که بخشی از آن‌ها مختص نمایش محتوای ویدئویی مفید به کاربران است معرفی کرده است. در این تبلیغات، ویدئویی بسیار کوتاه در ابتدای ویدئوی اصلی به کاربر نشان داده می‌شود و سپس ویدئوی اصلی آغاز می‌شود و در نهایت به ازای هر نمایش ویدئوی تبلیغاتی، درآمدی برای ناشر لحاظ خواهد شد.

پنل جدید تپسل:

همزمان با انتشار نسخه جدید SDK تپسل، پنل جدید ناشرین نیز قابل استفاده است و تمامی ویژگی‌های جدید SDK (از جمله سرویس تحلیل تبلیغات، مدیریت تبلیغ‌گاه(Zone)ها و فعال یا غیرفعال کردن آن‌ها و ...) در پنل تپسل پشتیبانی می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی‌های پنل عبارتند از:

  • بازطراحی تجربه‌ی کاربری (UX redesign)
  • کاهش زمان انتظار فرآیندها ( Loading time)
  • امکان ارسال تیکت به پشتیبانی
  • افزایش قدرت تحلیل ناشرین
  • معرفی صفحه مستندات جدید (https://answers.tapsell.ir)