پنل نقش گوگل در تبلیغات دیجیتال به روایت کارشناسان با حضور «نیما محمد حسینی» مدیر بازاریابی دیجیتال تپسل به عنوان گرداننده پنل، «هاتف تالویی» مدیر و موسس تیم دیجیتال مارکتینگ HDM، «امیر همتی» رهبر تیم جذب کاربر در اکالا، «فرزاد شاه حیدری» مدیر ترنج، «آرمان آقاباباگلی» مدیر آژانس تبلیغات جی‌مکس در همایش ملی تبلیغات ادز آپ در چهارمین روز از استیج اینوتکس برگزار شد.

فرزاد شاه حیدری مدیر اجرایی مارکتینگ ترنج در ابتدای این پنل  اشاره کرد که در کسب‌وکارهای مالی حضور در گوگل‌ادز برای فروش نیست و حضور در این فضا با هدف جلب اعتماد کاربران انجام می‌شود.

آرمان آقاباباگلی، مدیرعامل پلتفرم جی‌مکس در ادامه این پنل درباره تبلیغ شرکت‌ها در گوگل‌ادز گفت: «هرچقدر شرکت‌ها از نظر برند شناخته شده‌تر باشند، نیاز به دیجیتال مارکتینیگ در حوزه گوگل ادز کمتر می‌شود. فرض کنید یک سرمایه گذار با سرمایه گذاری کلان، محصول جدیدی را وارد کشور کرد و یک کارگاه کوچک با شبیه سازی لوگو در گوگل توانست با یک صدم هزینه و تبلیغ در گوگل ورودی این شرکت بزرگ را از آن خود کند. در شرایطی که گفته می‌شود حجم بازار تبلیغات آنلاین بین ۲ تا ۳ همت است، حدس می‌زنید سهم تبلیغات گوگل چقدر است؟ حدوداً ماهیانه بین ۵ تا ۶ میلیون دلار.»

به گفته او قابلیت بسیار خوب گوگل این است که این موتور جستجو سعی می‌کند تا کارایی پلتفرم را خراب نکند.»

در ادامه ‌پنل امیر همتی رهبر تیم جذب کاربر در اکالا، در این رابطه گفت: «به نظر من تبلیغات در گوگل ادز بستگی به جنس کسب‌وکار دارد؛ در کسب‌وکارهای تجارت سریع یا کیو کامرس می‌توانید متفاوت‌تر برنامه‌ریزی کنید. در اکالا سهم بیشتری را به تبلیغات گوگل‌ادز اختصاص داده‌ایم چون برای ما قابلیت انداره‌گیری بسیار خوبی دارد و می‌توانیم ببینیم چقدر بازدید داشته‌ایم. این در حالی است که در رسانه‌های داخلی تبلیغات بسیار زیاد است و احتمال گم شدن تبلیغ در حجم زیادی از تبلیغات متنوع بالا می‌رود.»

او در ادامه گفت: «نوع استفاده از تبلیغات گوگل بستگی به جنس کسب‌وکار دارد. در حوزه Q-Commerce  یا تجارت سریع می‌توان تمام کمپین اعم از دیسپلی، سرچ و تارگتینگ را با “گوگل ادز” چید. در اُکالا ما سهم بیشتری به این ابزار اختصاص دادیم چون برای ما قابل اندازه گیری‌تر است.»

جنجال همیشگی کلیک‌های تقلبی

هاتف تالویی درباره کلیک‌های تقلبی اظهار کرد: «یکی از مواردی که اژانس‌ها درگیرش هستند، این است که کلیک‌های تقلبی وجود دارند که خودشان نمی‌بینند و نمی‌توانند جلوی‌شان را بگیرند و باید به آنها گفته شود. چنین چالش‌هایی در سمت گوگل ادز کم‌تر است. در شبکه‌های تبلیغات داخلی چنین مشکلاتی بسیار زیاد است.»

در ادامه فرزاد شاه‌حیدری در تاکید بر صحبت‌های هاتف تالویی گفت: «بعضی اوقات برندها زیرساخت خوبی ندارند و یا کمپین مناسبی تهیه نکرده‌اند و  این موضوع را گردن کلیک تقلبی از سوی شبکه تبلیغات می‌اندازند.» 

او ادامه داد:‌ «کلیک‌ها تقلبی از دو طریق رخ می‌دهند. با این همه ممکن است گاهی اوقات به طور ناخواسته رخ دهند که بارها در گوگل هم شاهد آن بوده‌ایم. با این حال این موضوع بیشتر به آن مرتبط است که در صنعت مورد بحث میزان رقبا چقدر است و آیا بحث رقابت جدی‌ است یا خیر. برخی اوقات رقبا یک سری کلیک تقلبی را روی تبلیغ رقیب ایجاد می‌کنند.»

اشتراک گذاری :